Μιλώντας Στο Κόκκινο 102,8 FM ο πρόεδρος του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Α.Μ.Θ, κ. Σωτήρης Σωτηριάδης, δήλωσε πως οι αιτιάσεις από τη μεριά του πρώην επικουρικού προσωπικού δείχνουν τη μισή αλήθεια, συμπλήρωσε πως δημιουργούν τη στρεβλή εικόνα ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει νέο επικουρικό προσωπικό στο Κέντρο, κάτι που δεν ισχύει. «Έχουμε τέσσερις περισσότερους ως επικουρικό προσωπικό από αυτό των προηγούμενων ετών» τόνισε ο πρόεδρος του Κέντρου.

Όπως τόνισε ο κ. Σωτηριάδης, στην εκπομπή Καβάλα Στο Κόκκινο, η προηγούμενη διοίκηση προσέλαβε επικουρικό προσωπικό(21 στο σύνολο) σε δύο στάδια (τον Απρίλη του 2014 και τον Αύγουστο του 2014). Οι συμβάσεις των εργαζόμενων θα έληγαν μέσα στο 2015 γι αυτό και στις 3/4/2015, η προηγούμενη διοίκηση, με απόφασή της, ζήτησε από το Υπουργείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης να παραταθούν οι συμβάσεις μέχρι 31/12/2015, αλλά και να υπάρξει καινούργια προκήρυξη για 21 άτομα ως επικουρικό προσωπικό.

Ο πρόεδρος του Κέντρου τόνισε πως «κανονικά, εφόσον θέλεις να προσλάβεις νέες ειδικότητες, γιατί μέχρι του χρόνου μπορεί να αλλάξουν οι ανάγκες και οι προτεραιότητες, πρέπει αρκετούς μήνες νωρίτερα να καταθέσεις το αίτημα» ενώ συμπλήρωσε πως αυτό δεν είναι πάντα εφικτό.

Το Υπουργείο έδωσε παράταση για τις συμβάσεις του επικουρικού μέχρι το τέλος του ’15 ενώ η έγκριση για προκήρυξη θέσεων για νέο επικουρικό δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. στις 31/7/2015, περίπου ένα μήνα μετά την ανάληψη καθηκόντων της νέας διοίκησης υπό την προεδρεία του κ.Σωτηρίαδη.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Π.Α.Μ.Θ. είναι το μοναδικό που προκήρυξε για νέο επικουρικό προσωπικό τον Οκτώβριο του 2015 με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται τον Απρίλιο του ‘16 όταν και αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες επιτυχόντων και επιτυχουσών. Με αποτέλεσμα το νέο προσωπικό -το οποίο επιλέγει μέσα από διαδικασία ΑΣΕΠ- να περιμένει την πρόσληψή του μέχρι τις 30/9/2016, οπότε και έληγε και η 2η παράταση που είχε δοθεί στο προηγούμενο επικουρικό προσωπικό.

Εξάλλου, το πρώην προσωπικό συμμετείχε και αυτό στη νέα προκήρυξη για τη στελέχωση των θέσεων, αλλά δεν ήταν -οι περισσότεροι απ’ αυτούς- στους πίνακες επιτυχόντων για το νέο επικουρικό. «Αυτοί που διαμαρτύρονται είναι μέσα στους πίνακες -ελέγχθηκαν από τον ΑΣΕΠ-, κανείς δεν αποκλείστηκε από εμάς, κάποιοι και κάποιες επαναπροσλήφθηκαν», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του Κέντρου, ενώ τόνισε πως «από την πρώτο στιγμή που ήρθαμε, λέμε ότι αυτές οι θέσεις πρέπει να είναι μόνιμες, όχι επικουρικές». Επισήμανε, δε, πως το επικουρικό προσωπικό κοστίζει περισσότερα χρήματα στο Κ.Κ.Π. – Π.Α.Μ.Θ. από ό,τι  το μόνιμο, αφού το επικουρικό πληρώνεται από τον προϋπολογισμό του Κέντρου, ενώ το μόνιμο από τα κρατικά ταμεία.

Σχετικά με την τροπολογία(Νόμος 4430/2016 – ΦΕΚ 205/Α/31-10-2016, άρθρο 60), η οποία ψηφίστηκε τέλη Οκτωβρίου, και έδινε τη δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων του πρώην επικουρικού προσωπικού, ο κ.Σωτηριάδης είναι κατηγορηματικός ως προς το περιεχόμενό της, αφού γράφει: «για εξαιρετικές ανάγκες και υπό τον όρο η κάλυψη των δαπανών να γίνει από τους οικείους προϋπολογισμούς των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας». Τόνισε επίσης πως η προκύρηξη για νέο επικουρικό προσωπικό δεν μπορούσε να ΄΄παγώσει΄΄ γιατί υπήρχε ήδη σε ΦΕΚ και όφειλαν να προχωρήσουν τη διαδικασία, ώστε να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στη λειτουργία των δομών μετά τη λήξη της 2ης παράτασης του προηγούμενου επικουρικού προσωπικού στις 30/9/2016.

«Η προηγούμενη διοίκηση πήρε την απόφαση για νέο επικουρικό προσωπικό, οπότε είναι εκτός τόπου και χρόνου η πρώην πρόεδρος κ. Φιλιππίδου να κάνει πως δεν ξέρει» δήλωσε ο σημερινός πρόεδρος του Κ.Κ.Π. – Π.Α.Μ.Θ. ενώ συμπλήρωσε πως «καταλαβαίνω τους πρώην εργαζόμενους αλλά το γνώριζαν από τη στιγμή που βγήκε η προκήρυξη ότι θα προχωρήσουμε σε πρόσληψη νέου επικουρικού προσωπικού με κριτήρια ΑΣΕΠ. Να σεβαστούμε όμως και τους νέους εργαζόμενους των οποίων τα αποτελέσματα βγήκαν τον Απρίλη του ’16 και οι επιτυχόντες περίμεναν μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου του ’16 για να προσληφθούν. Όταν συμμετέχεις σε μια προκήρυξη δεν είναι σίγουρο ότι θα είσαι πάντα στους επιτυχόντες».

Επιπρόσθετα, ο κ. Σωτηριάδης ανέφερε ότι τα 4 άτομα(από το προηγούμενο επικουρικό προσωπικό) για τα οποία αποφάσισε το Δ.Σ. να παραταθούν οι συμβάσεις τους εργάζονται στις δομές του Κέντρου σε ειδικότητες (όπως ψυχολόγος, νοσηλεύτρια, κοινωνικός λειτουργός και κοινωνική φροντίστρια) που έπρεπε να καλυφθούν και δεν υπήρχαν στο νέο επικουρικό προσωπικό, που προσλήφθηκε. Επίσης, τόνισε πως «είναι απαράδεκτο να λένε ότι πήραμε τους δικούς μας αφού η απόφαση πάρθηκε με βάση τα κριτήρια που αναφέρει ο νόμος. Δηλαδή τις εξαιρετικές ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες του προϋπολογισμού μας. Μπορούσαμε με βάση τις οικονομικές μας δυνατότητες να προχωρήσουμε μόνο σε 4 παρατάσεις. Επιλέξαμε, λοιπόν, τις εξαιρετικά αναγκαίες. Όταν π.χ. στο νέο επικουρικό υπάρχει θέση ΤΕ Πληροφορικής τότε δεν θα παρατείνεις τη σύμβαση κι άλλου εργαζόμενου με την ίδια ειδικότητα, αλλά μιας ειδικότητας που δεν υπάρχει, όπως αυτή του ψυχολόγου. Είναι αυτονόητο».

Τέλος τόνισε με νόημα πως «στην αναπηρία και στις πλάτες των  παιδιών δεν παίζουμε κομματικά και προσωπικά παιχνίδια», και σημείωσε πως σήμερα όχι μόνο δεν έχει μειωθεί το επικουρικό προσωπικό που εργάζεται στις δομές του φορέα αλλά είναι αυξημένο κατά 4 άτομα. Από το 2014 εργάζονταν 21 άτομα ενώ από φέτος θα είναι 25 χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα που υπάρχουν εδώ και χρόνια στο κομμάτι της πρόνοιας στην Ελλάδα.